Følg med på videoen nedenfor for å se hvordan du installerer nettstedet vårt som en nettapp på startskjermen.
Notat: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Kjære Gjest, vi har nå startet en ny Spleis-innsamling for å støtte driften av Diskutopia. Du kan lese mer om denne innsamlingen her.
Her er den korrekte videon:Også ukrainerne angriper mål i Belgorod-regionen. Ukrainsk drone mot russisk mil kjøretøy og russiske soldater som er i ferd med å gå ut av kjøretøyet foran et kjøpesenter:
Kanskje den russiske lokalbefolkningen nå vil unngå å oppholde seg i nærheten av russiske soldater?
Sanksjonene har en effekt. Den gnager sakte, men sikkert løs på russlands evne til den daglige driften.
Men dette tar tid og mottiltak for å dempe effekten kan ofte fungere, men det koster mye.
Over halvparten av komponentene på de kinesiske flyene kommer fra Airbus og Boeing m.fl.Selv om vestlige fly fases ut har jo Kina ferdigstilt nye jetfly som helt sikkert vil bli kjøpt opp.
Så lenge Kina og Russland har dette samarbeidet er de ihvertfall sikret innenriksfly.
Interessant, jeg leste noe om disse flyene som de mente kunne selges videre.Over halvparten av komponentene på de kinesiske flyene kommer fra Airbus og Boeing m.fl.
Og de har ikke Kina lov til å videreselge pga sanksjonene på flydeler. Da får de ikke levert flere deler.
I tillegg er det lenge til de har en så stor produksjon at det monner.
Jeg leste for ikke lenge siden at Kina er villig til å strekke strikken langt for å hjelpe Russland. De håper selvfølgelig å kunne balansere alt og alle, men eksporterer trolig langt mer enn vesten egentlig kan godta allerde i dag.Ble offentliggjort 19 04 2024 at US Intelligence hadde funnet ut at Kina har er økende salg av verktøymaskiner, mikroelektronikk og annen tekonologi til Russland, som Russland bruker til å produsere raketter, tanks, fly om andre våpen som Russland bruker i krigen mot Ukraina.
Dette kan etter omstendighetene være omgåelser av eksisterende sanksjoner fra Vesten, så Kina tar betydelig risiko ved å gjøre dette.
Personlig antar jeg ad fly, at det særlig er kinesisk salg/videresalg av mikroelektronikk, som er egnet til å hjelpe Russland.
![]()
US intelligence finding shows China surging equipment sales to Russia to help war effort in Ukraine
China has surged sales to Russia of machine tools, microelectronics and other technology Moscow uses to produce missiles, tanks, aircraft and other weaponry.apnews.com
Jøye meg, tenk at de kan operere så langt inne på russisk territorie!Her er den korrekte videon:
Jesus, den var heftig også.Kommer ny stor pakke fra USA
Tror de har funnet løsninger pararelt nå som ikke trenger og stemmes over. Mulig rett fra Pentagon? Er ikke helt sikker selv.Jesus, den var heftig også.
Spørsmål: hvorfor er det noe som må stemmes over og noe ikke?
De stemte jo over 60 milliarder dollar tidligere i vår. Støtten nå kommer nok fra den avstemningen som gikk igjennom tross harde forsøk fra MAGA gjengen i å stoppe den.Tror de har funnet løsninger pararelt nå som ikke trenger og stemmes over. Mulig rett fra Pentagon? Er ikke helt sikker selv.
Vesten innførte de første sanksjonene mot Russland og russiske subjekter mv allerede de siste dagene i februar 2022. Deretter har et dusin nye runder med sanksjoner tilkommet.
Det har vært ulike oppfatninger / propaganda utspill vedr spørsmålet om sanksjonene virker. Her en fersk melding om at Russlands største private flyselskap har besluttet å ta ut av tjeneste / slutte å bruke («decommissioned») sin flåte av Airbus A320 pga sanksjonene:
«Russia's largest private airline is decommissioning its planes due to sanctions.
S7 Airlines, Russia's largest private air carrier, plans to decommission its fleet of Airbus A320neo aircraft, Rosaviatsia head Dmitry Yadrov said Monday.
According to him, the airliners in question are those with engines made by the US company Pratt & Whitney, which have become impossible to repair and maintain due to sanctions against Russia.
S7's problems with Airbus aircraft first became known in October last year, when the company was forced to cut its fall-winter schedule by 15% because 20% of its fleet was not flying.»
Vi bruker essensielle informasjonskapsler for å få dette nettstedet til å fungere, og valgfrie informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din.