Formula 1 - 2024 sesongen

Nyeste kunngjøringer

Tsunoda greit nok, men Ricciardo må ut. Han er faktisk ferdig. Det er en tragedie at Lawson ikke får setet hans.
 
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Hjelpes meg, er bare å gå opp Fantasy her i gården.

I forrige runde hadde jeg dobbel Haas DNF, Ocon DNF...

Denne runden har jeg doble minuspoeng på Leclerc, 2x DNF på Ferrari i constructor, DNF Albon og minuspoeng på Tsunoda. Går utrolig nok i minus denne runden, selv om jeg har Stroll og Mclaren...
 
Tripleheader nå, med Spania, Storbritannia og Østerrike.

Barcelona har jo hatt tendenser til en del kjedelige løp dessverre, like greit å bytte ut med noe nytt (Madrid) om et år eller to. Silverstone blir nok som alltid knallbra. Håper man på Redbullring klarer å forhindre tracklimits-kaos i år, selv om jeg tviler.

Frykter Verstappen blir suveren igjen, nå som vi er tilbake på litt raskere baner, men håper både Red Bull, Ferrari, Mclaren (og Mercedes?) kan være med å kjempe i toppen!
 
Helgens løpstråd.

 
På tide å forandre litt massivt på Fantasy-laget kjenner jeg. Ferrari er tatt igjen av både Mclaren og Mercedes, og er kanskje ikke mer enn fjerde best lag på griden. Bør med andre ord bytte ut Leclerc, han er for dyr, og kanskje få inn Norris?

Tenker også å ta ut Ferrari, og erstatte med Mercedes, de har prestert flere løp på rad nå.

Gledes uansett voldsomt til Silverstone, der er det større muligheter for forbikjøring enn i Barcelona!
 
Nederland - Østerriket i dag klokken 18:00 i EM. Kan være verdt å titte innom den før start hvis man har F1 abstinenser mellom løpene.
 
Iallefall gjort et forsøk på å endre track limits-problematikken
 

Vedlegg

  • Screenshot_20240625_130530_Chrome.jpg
    Screenshot_20240625_130530_Chrome.jpg
    676,8 KB · Sett: 14
  • Screenshot_20240625_130535_Chrome.jpg
    Screenshot_20240625_130535_Chrome.jpg
    786,8 KB · Sett: 15
På tide å forandre litt massivt på Fantasy-laget kjenner jeg. Ferrari er tatt igjen av både Mclaren og Mercedes, og er kanskje ikke mer enn fjerde best lag på griden. Bør med andre ord bytte ut Leclerc, han er for dyr, og kanskje få inn Norris?

Her leste jeg Ferrari-laget og ikke Fantasy-laget og syns du var litt vel hard.
 
AM forlenger med Stroll. Nepotismen lenge leve.
Liten brannfakkel, men synes ikke det er altfor gærent altså. Tviler på at det er så mange andre (tilgjengelige) på griden som ville gjort det særlig bedre. Alonso er ikke "rettferdig" målestokk. Mener dog Drugovich burde fått sjansen, selv om det ikke er klart han ville fått det selv om Stroll sr. var utenfor bilde.
 
Og Gasly forlenger med Alpine. Ikke noe sjokk det heller.

Det som er mer interessant er hvor Sainz ender, og som Magnussen sa forrige uke, alle andre venter på ham. Hvor Ocon, Magnussen, Antonelli, Zhou og Bottas ender opp er avhengig av hvor Sainz skal. Også har vel Helmut Marko vært ute igjen og snakket om Lawson inn i RB
 
Og Gasly forlenger med Alpine. Ikke noe sjokk det heller.

Det som er mer interessant er hvor Sainz ender, og som Magnussen sa forrige uke, alle andre venter på ham. Hvor Ocon, Magnussen, Antonelli, Zhou og Bottas ender opp er avhengig av hvor Sainz skal. Også har vel Helmut Marko vært ute igjen og snakket om Lawson inn i RB
Begynnner Helmut å rote nå? Håper selvsagt at Perez ryker men den kontrakten ee seeeeeig
 
Helgas tråd
 
Og Gasly forlenger med Alpine. Ikke noe sjokk det heller.

Det som er mer interessant er hvor Sainz ender, og som Magnussen sa forrige uke, alle andre venter på ham. Hvor Ocon, Magnussen, Antonelli, Zhou og Bottas ender opp er avhengig av hvor Sainz skal. Også har vel Helmut Marko vært ute igjen og snakket om Lawson inn i RB
Ocon går til Haas sammen med Bearman, Magnussen ut (IndyCar), Antonelli til Mercedes etter gjesteopptreden i Williams i år, mens Zhou og Bottas er uklart. Tipper Jack Doohan til Alpine, selv om de prøver seg på Sainz. Alpine er bare kaos, slutter med egne motorer etter neste år og blir sannsynligvis solgt ila de neste 12 mnd. Valget for Sainz er mellom Williams og Sauber/Audi. Begge teamene har slitt med gammel infrastruktur. Williams har holdt på i flere år, etter at Dorilton Capital kjøpte det, med å skifte ut teknologi og bygge organisasjon. Bare siste ukene har de ansatt 27 senior ingeniører, og har innboksen full av CV’er, flest fra Alpine-ansatte. Audi kommer til å ta tid. Det ser det ut til at toppledelsen ønsker å blande seg inn i hvordan race-teamet skal drives, hvilket aldri et bra for et F1-team, ref Alpine, Honda, Toyota, BMW og Jaguar/Ford. Dessuten har Williams Mercedes-motorer og det ryktes at Merc ligger veldig bra an med de nye 2026-motorene. Mens Audi ikke har kommet i gang med oppgraderinger, sliter med å rekruttere F1-folk til Sveits og har null erfaring med F1-motorer. Så jeg tror Sainz går til Williams.
 

Nyeste kunngjøringer

Tråder du følger

Tilbake
Topp