Generelle nyheter om bil

Porsche Center Son har fått inn det som skal være den første Taycan Turbo GT i Norge. Det er latterlige spesifikasjoner på denne bilen, men det er også en latterlig pris. Den start på 2.604.541 før du har gjort et eneste valg på utstyrslisten.
 
Ford Capri returnerer som elbil, men kun i navnet. Jeg syns den ser stilig ut.
16832159.webp
 
Også i Sveits så er de rammet av oversvømmelser, og som et resultat av disse klarer ikke underleverandører til Porsche å levere aluminium.

Det betyr at et større antall biler ikke kan produseres, og kunder må vente lengre på bilene sine.

Enligt Bernstein kan Porsche tvingas avstå från en produktion av mellan 10 000 och 17 400 bilar, beroende på hur stora störningarna till slut blir.

Porsche har inte namngett den underleverantör som fått problem på grund av stora översvämningar men både Novelis och Constellium har rapporterat om produktionsproblem och båda levererar till Porsche.

 
Ikke så lett å verken selge nye, eller bli kvitt eldre elbiler i Tyskland.

Salget av nye elbiler butter i Tyskland, og det er ikke så lett med de brukte heller: 2 av 3 forhandlere vil ikke ta brukte elbiler i bytte.​


 
Ikke så lett å verken selge nye, eller bli kvitt eldre elbiler i Tyskland.
Og hvor blir det egentlig av alle elbilene etter noen få års bruk?

Igår gikk jeg forbi en parkert Jaguar ipace og kom til å tenke på at de har jeg ikke sett noe særlig til i det siste, selv om de forfå år siden var storselgere med mange biler på veien.
 
Og hvor blir det egentlig av alle elbilene etter noen få års bruk?

Igår gikk jeg forbi en parkert Jaguar ipace og kom til å tenke på at de har jeg ikke sett noe særlig til i det siste, selv om de forfå år siden var storselgere med mange biler på veien.
Jeg ser de hele tiden. Og så mange er det ikke solgt av dem
 
Ikke så lett å verken selge nye, eller bli kvitt eldre elbiler i Tyskland.

Salget av nye elbiler butter i Tyskland, og det er ikke så lett med de brukte heller: 2 av 3 forhandlere vil ikke ta brukte elbiler i bytte.​


Så er det ikke bare meg da..... så jo på div. elbiler og syns rett og slett det var både dyrt og ukurant rent bilmessig. Og det sier litt fra meg, som i prinsippet er stoe fan av både elbiler og nye biler.

I Europa er det visst bensinbiler som VW T-Roc som selger bra, sies det.
 
Igår gikk jeg forbi en parkert Jaguar ipace og kom til å tenke på at de har jeg ikke sett noe særlig til i det siste, selv om de forfå år siden var storselgere med mange biler på veien.

Syns I-Pace er litt kul og jeg drev heftig lobbyvirksomhet for den da det så ut som om samboer skulle vinne kampen om at det måtte være SUV da vi skulle bytte bil. Med tanke på hvordan bruktprisene har gått på disse er jeg glad det ikke ble noe av.
 
Ser du kan få kjøpt brukte Tesla fra 2013 og 2014 til under 100000 kroner nå. Flere av de har gratis lading.

Men hvor trygt er det å kjøpe disse når batterikapasiteten er betydelig redusert. Og nytt batteri koster jo en formue.

Uansett det brukte elbilmarkedet kommer til å slite, jeg har ingen problemer med å investere i en brukt dieselbil som jeg vet varer og har gode slitedeler.

Det kryr av gode fossilbiler til under 150k.
 
Syns I-Pace er litt kul og jeg drev heftig lobbyvirksomhet for den da det så ut som om samboer skulle vinne kampen om at det måtte være SUV da vi skulle bytte bil. Med tanke på hvordan bruktprisene har gått på disse er jeg glad det ikke ble noe av.

Ja, det var en bil vi trivdes med de 9 månedene vi hadde den, som som alltid glad jeg ikke eier bil. Slik at verdifallrisikoen ligger på andre
 
Uansett det brukte elbilmarkedet kommer til å slite, jeg har ingen problemer med å investere i en brukt dieselbil som jeg vet varer og har gode slitedeler.
Det kryr av gode fossilbiler til under 150k.
Ja, dersom man skal eie bil "på budsjett", så kan man i bruktbilmarkedet velge seg en modell- og motor-variant som over år har vist seg å være solid og uten kostbare konstruksjonsfeil. Og med et omfattende ettermarked av slitedeler som vil være tilgjengelig til en god pris helt til den dagen bilen er klar for bilopphugging.

Med tanke på sistnevnte punkt med tilgang på deler, så er det en fare når man velger en bil produsert i få eksemplarer. I denne restaureringsserien til M539 Restorations, så sliter Sreten med å få tak i enkelte deler til en ikke spesielt gammel Maserati Quattroporte:

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 

Nyeste kunngjøringer

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp