Generelle nyheter om bil

Nyeste kunngjøringer


Årets agurknyhetssesong startet jo for 161 dager siden, og dermed kommer det jo inn mengder av mindre interessante nyheter, så dette er jo kanskje ikke den store bilnyheten. Men Ødegaard har nå vært på biltur og VG hyller han for å være såpass beskjeden å "kun" kjøre rundt i en Toyota Supra.

Men selv en halvblind person som meg ser jo at det der ikke er en Supra. Vil derimot tippe på at det er en Toyota C-HR.
Er det ikke sånn i media at 'alt' er sportsbiler?

(Jeg er ikke stor fotballfølger, men burde ikke Haaland & Ødegaard ha vært på jobb med landslaget i EM i disse dager.............?)
 
Er det ikke sånn i media at 'alt' er sportsbiler?

(Jeg er ikke stor fotballfølger, men burde ikke Haaland & Ødegaard ha vært på jobb med landslaget i EM i disse dager.............?)
Det er jo bare 24 landslag i dagens fotball EM. Skulle de to vært på jobb med landslaget der, så måtte det vel ha vært 54 lag med i EM.
 
  • Tommel
Reaksjoner: Jan
At krom var noe svineri var jeg ikke klar over. Tommelen opp fra meg.

Har med tiden også blitt litt skeptisk til teflonpanner, og undrer litt på hvor det blir av belegget som forsvinner eller blir ødelagt med tiden. Det er jo også noe fryktelig å få i seg.
 
At krom var noe svineri var jeg ikke klar over. Tommelen opp fra meg.

Har med tiden også blitt litt skeptisk til teflonpanner, og undrer litt på hvor det blir av belegget som forsvinner eller blir ødelagt med tiden. Det er jo også noe fryktelig å få i seg.
Jepp, lever de teflonpannene inn til resirkulering og kjøp ordentlige stål- eller støpejernspanner!
Har bla en Mustad støpejernpanne som har sett generasjoner av eiere stryke med...... av alder, ikke av teflon.
 
Jepp, lever de teflonpannene inn til resirkulering og kjøp ordentlige stål- eller støpejernspanner!
Har bla en Mustad støpejernpanne som har sett generasjoner av eiere stryke med...... av alder, ikke av teflon.
Det har jeg også. Den er mer enn 100 år gammel og like god.
 
Boktittel hos Ark, omtalt hos Finansavisen podcast:

Skrevet av en MDG'er som helst skulle sett vi kjørte hest og vogn. Gjorde ikke en altfor godt forsvar for sine synspunkter i en Dax 18 debatt jeg så. Kreativ bruk av tall hadde de bedrevet med også. Kort sagt et gjesp av en bok..
 
Skrevet av en MDG'er som helst skulle sett vi kjørte hest og vogn. Gjorde ikke en altfor godt forsvar for sine synspunkter i en Dax 18 debatt jeg så. Kreativ bruk av tall hadde de bedrevet med også. Kort sagt et gjesp av en bok..
Skal spørre etter den på biblioteket.
Opptil flere transportbøker see ut til å glemme aspektet 'gøy å kjørr litt rundt på sommeren' og skal ha alt til å bli regnestykker
 
Skrevet av en MDG'er som helst skulle sett vi kjørte hest og vogn. Gjorde ikke en altfor godt forsvar for sine synspunkter i en Dax 18 debatt jeg så. Kreativ bruk av tall hadde de bedrevet med også. Kort sagt et gjesp av en bok..
Nå er vel utslippet av metan fra hesten såpass høyt at de ville nok helst skutt hesten også.
 
Nå er vel utslippet av metan fra hesten såpass høyt at de ville nok helst skutt hesten også.
Ironisk nok gikk herden av seg selv i millioner av år før mennesker skulle 'redde verden'.

Vi han jo historiene om eng og natur som har stått i tusenvis av år før ting som 'grønne nærlingsparker' endelig får bukt med dem.
(Jf. Tufte Johansen på NRK.)

Vi vet jo selv at eksosrensing og motorvarmer drastisk har redusert ekososutslipp fra biler opp igjennom.

'Lov å tenke litt'? Eller skal vi bare støtte megalomanien solgt inn som 'grønn industri'.

Jeg nyter ihvertfall ro og grønn mark og blomster og insekter. De klarer seg udmerket dersom folk gjør ingenting.

Dessverre også litt 'travel hverdag' som begrenser tiden til å kjøre rundt og se på vårherres natur.

Hestene får stå (!) for trendy utslipp.
 
Jeg nyter ihvertfall ro og grønn mark og blomster og insekter. De klarer seg udmerket dersom folk gjør ingenting.
Det er jo vanlig at gresset blir slått langs veiene, og det er jo bra.

Men så kommer det ofte naturvernere og krever at gresset skal få stå av hensyn til insektene som da får bedre levekår mener de. Men problemet er jo at hed å lokke dem til akkurat områdene med veier med mye trafikk og høy hastighet så betyr det jo at de også flyr ut i veien og blir knust. Da ville det vel vært bedre med nyslått gress ved veiene så insektene finner seg andre steder å være.

For få dager siden kjørte jeg en strekning med sånt langt gress langs veien og da gikk det i snitt bare 2-3 sekunder mellom hver insrktkollisjon, og da har jeg bare telt med de kollisjonen som var kraftige nok til at jeg hørte dem inni dieselbilen.

Det var massevis av insekter foran på bilen etterpå (ikke bare fra den turen riktignok). Bare det norske flagget på skiltet hadde 7 døde insekter på seg. Og det er altså på ca 14 kvadratcentimeter, noe som betyr at det blir ca 5000 insekter pr kvadratmeter med bilfront.

Sånn blir det når man "tilrettelegger" for insektene tett på en vei med fartsgrense på 90 km/t.
 
Jeg har forresten selv slitt litt med ufremkommelig vei ut til Draksten, så skjønner godt at folk som ferdes der velger robuste biler med 24 cm bakkeklaring, robust firehjulstrekk, lavserie og med differensialsperre bak som standard. For med en så robust bil kunne man muligens kommet frem den dagen jeg måtte snu pga gjørmete vei.

Jeg parkerte min bakhjulsdrevne bil før jeg kom til den verste delen av veien og syklet videre. Tungt å tråkke i lavt gir nedover en bakke pga gjørma, og da jeg nærmet med bunnen av bakken på denne fylkesveien og forhjulsnavet dukket ned i den tykke gjørma så jeg ikke klarte å sykle lenger fant jeg ut at det var på tide å snu.

Hadde lest i avisa om den dårlige veien og tenkte at de som ble intervjuet må vel ha overdrevet kraftig om hvor dårlig fylkesveien var. Men de hadde faktisk ikke overdrevet i det hele tatt.
 
Stor konkurs i Sverige for IAC som lager innredning til Volvo Cars og lastebiler fra Scandia og Volvo.

 

Nyeste kunngjøringer

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp