Følg med på videoen nedenfor for å se hvordan du installerer nettstedet vårt som en nettapp på startskjermen.
Notat: Denne funksjonen krever for øyeblikket tilgang til nettstedet ved hjelp av den innebygde Safari-nettleseren.
Tydeligvis var ikke politikken så altfor viktig, herunder å få slutt på oppdrettspolitikere og få restartet industrien i Norge, for Waltherzøe. For han ødelegger enhver mulighet til å havne over sperregrense både for INP og DNI nå. Humor!
Sjekket Himalaya Shipping? 12 båter, hvorav 9 er levert, og 3 leveres i juni. Skal betale alt i utbytte som ikke går i lån og faste utgifter. Månedlig utbytte. Tvilling til 2020 Bulkers.Sitter også i KCC og HAUTO som har vært knall-investeringer for min del. Timingen var selvfølgelig bare flaks, men det har vært moro!
Sett det nevnt, men ikke sjekket det grundigere. Takk for tips!Sjekket Himalaya Shipping? 12 båter, hvorav 9 er levert, og 3 leveres i juni. Skal betale alt i utbytte som ikke går i lån og faste utgifter. Månedlig utbytte. Tvilling til 2020 Bulkers.
Spørsmålet hvor mye som alt er priset inn i aksjen. Har gjennomsnittskur på mine 2020 aksjer på 93kr. Da med oppgangen til 150 og utbytter underveis, har det jo hittils vært en fin reise. Men usikker på om jeg bør øke eksponeringen her nå.Sjekket Himalaya Shipping? 12 båter, hvorav 9 er levert, og 3 leveres i juni. Skal betale alt i utbytte som ikke går i lån og faste utgifter. Månedlig utbytte. Tvilling til 2020 Bulkers.
Tørrbulk vil være, i følge stort sett alle eksperter, det beste segmentet fremover, primært grunnet lav ordrebok og aldrende flåte. Verftene har heller ikke særlig god kapasitet til å bygge disse skipene fremover.Hvordan ser dere for dere de ulike segmenter innen shipping for 2024?
Hvilke selskaper er dere bull på?
Sitter selv i MPCC og HSHP.
Tørrbulk vil være, i følge stort sett alle eksperter, det beste segmentet fremover, primært grunnet lav ordrebok og aldrende flåte. Verftene har heller ikke særlig god kapasitet til å bygge disse skipene fremover.
Stemmer. Et annet viktig poeng er miljøkrav. En ting er at skipene i seg selv må ha det på plass (ex scrubbere), men vel så viktig er det at selskapene som trenger skip til frakt også får strengere interne krav ift miljøhensyn.Noe av det samme ser man også innen segmenter innen tank, dog ikke like tydeligvis som i tørrbulk.
Ja, dog er ikke ratene på $55.000 akkurat nå....Finansavisen
www.finansavisen.no
Himalaya Shipping vil ved rater på 55.000 usd, ha en free cash flow på 5.7 usd per aksje. Med 75% utbytte, skulle det tilsimåelige utbytte på rundt 50 kroner i 2026..ref. siste presentasjon https://himalaya-shipping.com/investor-relations/#presentations
Nei. Det er det heller ingen som påstårJa, dog er ikke ratene på $55.000 akkurat nå....
Det blir jo en litt teoretisk øvelse. HS har Newcastlemax (eller tilsv Capesize) der ratene nå er under det halve av det du nevner her.Finansavisen
www.finansavisen.no
Himalaya Shipping vil ved rater på 55.000 usd, ha en free cash flow på 5.7 usd per aksje. Med 75% utbytte, skulle det tilsimåelige utbytte på rundt 50 kroner i 2026..ref. siste presentasjon https://himalaya-shipping.com/investor-relations/#presentations
Poenget var at Petter Haugen i ABG er kjent for å ha høye kursmål som oftest langt over andre analytikere.Det er ikke Haugen sin påstand at det forventes høy ratevekst i tørrbulk fra 2025 og fremover. Det er som du selv har nevnt; økt etterspørsel kombinert med redusert tilbud grunnet aldrende flåte og rekordlav ordrebok (laveste på 25 år) og lav verftskapasitet som tilsier det.
Slår forventningene til, så er Himalaya Shipping i en særdeles gunstig posisjon med 12 helt nye skip, og med scrubbere og duel-fuel som gir premium rate over BCI.
Vi bruker essensielle informasjonskapsler for å få dette nettstedet til å fungere, og valgfrie informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din.