Det ryddes i drosjenæringen

Nei. Når det gjelder beløpet man får betalt så er det helt frivillig å kjøre for Yango.
Så da stemmer ikke alle opplysninger som Datatilsynet kommer med?
Kan du fortelle hva som skjer med dataopplysningene?

Selvsagt frivillig som det meste er i samfunnet. Jeg er ikke Taxisjåfør, men liker dårlig frislippet og at den norske Taxinæringen blir rasert.
 
Så da stemmer ikke alle opplysninger som Datatilsynet kommer med?
Kan du fortelle hva som skjer med dataopplysningene?

Selvsagt frivillig som det meste er i samfunnet. Jeg er ikke Taxisjåfør, men liker dårlig frislippet og at den norske Taxinæringen blir rasert.
Du liker dårlig å betale en brøkdel av taxiprisen fordi systemet ikke lenger driftes etter en planøkonomisk modell? Igjen, det er helt frivillig å kjøre for Yango
 
Du liker dårlig å betale en brøkdel av taxiprisen fordi systemet ikke lenger driftes etter en planøkonomisk modell? Igjen, det er helt frivillig å kjøre for Yango
Du svarte ikke på spørsmålet om personopplysninger.

Ja jeg syns lite om måten Bolt, Yango og Uber driver på.
Betaler jeg i en Yango Taxi, så vet jeg ikke hvor pengene blir av og personopplysningene havner i Russland.

Ja det er frivillig å både kjøre Yango og bruke Yango.
 
Alle data går rett til Russland.
«Som vi alltid har sagt, kan data fra Yango-brukere ikke innhentes av russiske myndigheter utenom gjennom etablerte internasjonale prosedyrer, for eksempel når Interpol er involvert, skriver en talsperson for selskapet i en e-post.»

For øvrig ser jeg ikke helt hva informasjonen om at jeg reiser fra A til B i Oslo og gir raust med tips skal brukes til, uansett.

 
«Som vi alltid har sagt, kan data fra Yango-brukere ikke innhentes av russiske myndigheter utenom gjennom etablerte internasjonale prosedyrer, for eksempel når Interpol er involvert, skriver en talsperson for selskapet i en e-post.»

For øvrig ser jeg ikke helt hva informasjonen om at jeg reiser fra A til B i Oslo og gir raust med tips skal brukes til, uansett.


Berre fortsett å vere naiv.
 
Så i går kveld var min mann og jeg på to forskjellige steder på byen og vi tok begge taxi hjem. Han i en vanlig taxi som han praiet fra gata etter å ha ventet i en kø mens jeg (fremdeles) sverget til Uber. Omtrent like langt i kjøredistanse. Min mann betalte i overkant av 600 kroner mens jeg betalte 210 kroner (+ 100 i tips og fem stjerner til sjåføren fordi jeg var superfornøyd med hele turen og sikkert også fordi jeg var litt på en snurr etter litt for mange cocktails). Den dagen jeg kan bestille taxi fra andre selskaper med en app som er like enkel og oversiktlig som Uber så skal jeg vurdere det.

Så det så.
 
Så i går kveld var min mann og jeg på to forskjellige steder på byen og vi tok begge taxi hjem. Han i en vanlig taxi som han praiet fra gata etter å ha ventet i en kø mens jeg (fremdeles) sverget til Uber. Omtrent like langt i kjøredistanse. Min mann betalte i overkant av 600 kroner mens jeg betalte 210 kroner (+ 100 i tips og fem stjerner til sjåføren fordi jeg var superfornøyd med hele turen og sikkert også fordi jeg var litt på en snurr etter litt for mange cocktails). Den dagen jeg kan bestille taxi fra andre selskaper med en app som er like enkel og oversiktlig som Uber så skal jeg vurdere det.

Så det så.
Mye av det som irriterer meg med Bolt, Uber og ander type apper er sjåfører som bare med et tastetrykk kansellerer turen. Det er helt sinnsykt irriterende når man nå er ute sent en kveld og skal hjem. Den friheten har ikke Oslo Taxi om man feks bestiller dem via Taxifix. Ja jeg endte jo opp med Oslo Taxi nå fordi jeg kom fra Gardermoen etter siste tbane hadde gått og Bolt bestilte jeg så ved Oslo S og så bare kansellerte sjåføren turen og fryktelig lang pickuptid ellers. Den sjåføren hadde holdt turen min i nesten 10 minutter da dette her skjedde...
 
Mye av det som irriterer meg med Bolt, Uber og ander type apper er sjåfører som bare med et tastetrykk kansellerer turen. Det er helt sinnsykt irriterende når man nå er ute sent en kveld og skal hjem. Den friheten har ikke Oslo Taxi om man feks bestiller dem via Taxifix. Ja jeg endte jo opp med Oslo Taxi nå fordi jeg kom fra Gardermoen etter siste tbane hadde gått og Bolt bestilte jeg så ved Oslo S og så bare kansellerte sjåføren turen og fryktelig lang pickuptid ellers. Den sjåføren hadde holdt turen min i nesten 10 minutter da dette her skjedde...
Det har faktisk aldri skjedd meg, men så har jeg en idé om at hvis jeg alltid gir bra med driks så kommer det opp på profilen min som sjaføren ser og som da tenker at jeg er en person som er smart å plukke opp. Om det er sånn aner jeg ikke. Kanskje jeg bare har hatt flaks. :)

(Jeg bruker ikke taxi veldig ofte men de gangene jeg gjør det så sverger jeg fortsatt til Uber)
 
Det har faktisk aldri skjedd meg, men så har jeg en idé om at hvis jeg alltid gir bra med driks så kommer det opp på profilen min som sjaføren ser og som da tenker at jeg er en person som er smart å plukke opp. Om det er sånn aner jeg ikke. Kanskje jeg bare har hatt flaks. :)

(Jeg bruker ikke taxi veldig ofte men de gangene jeg gjør det så sverger jeg fortsatt til Uber)
Godt mulig det er sånn - jeg vet ikke. Gir generelt lite tips og sånn i Norge. Men det er sykt irriterende at de skal holde på turen din i nesten 10 minutter for så å bare kansellere den. Ellers fungerte Bolt greit i Lisboa - rundt 10 euro for flyplass til sentrum er innafor (det er ikke så veldig langt, men gjør det til et attraktivt alternativ). Eneste er at Lisboa flyplass er et lite kaos hva gjelder pickupsted for Bolt og Uber da så det er ikke alltid så lett å finne sjåføren (ja det er inne i et parkeringshus) - den flyplassen vil uansett aldri bli en favoritt - den er rett og slett altfor liten mtp passasjermengden - mye bruk av bussgater osv for å komme til/fra flyet. Den hadde vært moden for en oppgradering, men det er ikke så mye plass å gjøre det på der heller hehe (ligger ganske nærme byen)
 
Godt mulig det er sånn - jeg vet ikke. Gir generelt lite tips og sånn i Norge. Men det er sykt irriterende at de skal holde på turen din i nesten 10 minutter for så å bare kansellere den. Ellers fungerte Bolt greit i Lisboa - rundt 10 euro for flyplass til sentrum er innafor (det er ikke så veldig langt, men gjør det til et attraktivt alternativ)
Bolt fungerer veldig godt i alle landene jeg har brukt det, Estland,Polen,Spania,Malta og Portugal.

Ikke prøvd Bolt i Norge, men i disse landene er det nok sjåfører, og man kan klage til support om en fører kansellerer på deg også, har kun skjedd en gang med meg i Spania, da fikk jeg en voucher når jeg klagde på det på 10€.
 
Men det er umulig å ikke bli flådd.
Vel, sjekker priser på nettet i forkant og da ang sted(fra/til), og om det er hverdag, helg, kl slett, etc og blir ikke flådd, da det er færre aktører og mindre konkurranse i bøgda der jeg bor.
Har sett skrekkeksempler fra f.eks Oslo Lufthavn og storbyene men har ingen erfaring med disse.
 
Vel, sjekker priser på nettet i forkant og da ang sted, om det er hverdag, helg, kl slett, etc og blir ikke flådd, da det er færre aktører og mindre konkurranse i bøgda der jeg bor.
Har sett skrekkeksempler fra f.eks Oslo Lufthavn og storbyene men har ingen erfaring med disse.
Om man har anledning til det så er jo det supert, men oftere enn ikke så er det ikke mange valgmulighetene man har.
 
Det kommer til å bli ryddet opp i taxi bransjen. Myndighetene ser på den danske ordningen.

Appselskapene kommer ikke til å forsvinne. Men mulighetene for skatteunndragelser kommer til å bli snevret inn.
 
Om man har anledning til det så er jo det supert, men oftere enn ikke så er det ikke mange valgmulighetene man har.
Har du rett i, og ved visse tilfeller er ikke kapasiteten stor nok der jeg bor og har mer enn 1 gang måtte gå 9 km hjem etter en hyggelig tur "på byen!" 😉
 
Useriøse aktører prøver seg stadig gitt.Gir dem "ultrapris" når det som stod på bestillingsautomaten på OSL var en pris på i overkant av 800 kroner. Få det vekk! Så skylder selskapet på en "teknisk" feil. Så enkelt, men det skjedde jo ikke bare med en taxi fra det selskapet.
 
Useriøse aktører prøver seg stadig gitt.Gir dem "ultrapris" når det som stod på bestillingsautomaten på OSL var en pris på i overkant av 800 kroner. Få det vekk! Så skylder selskapet på en "teknisk" feil. Så enkelt, men det skjedde jo ikke bare med en taxi fra det selskapet.
Kanskje staten må gå inn, og sette faste takster i dette helvetes markedet i verdens navle?
Her i Fredrikstad kan jeg ringe 02600 og bestille drosje, og det er aldri et føkkings problem med pris.
 

Nyeste kunngjøringer

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp