- 9 Jul 2023
- 1.468
De ønsker ikke kunder med skittent eller flokete hår. Vel, er det en gang jeg ikke klarer å gre håret på en stund, håper jeg å kunne gå til en frisør og få det gredd ut.
Forståelig at kundene ikke skal vri seg bakover eller oppover, under vask og klipp. Dette blir påpekt i en artikkel i Min Mote. Og forståelig at de ikke kan gjøre alle kunder lysblonde, når kundene har brunt eller svart hår.
Frisører ønsker selvsagt å tjene penger på klipp og farging, derfor liker de ikke at kunder prøver på dette selv. Og de påstår at frisørens farging er mer skånsom for kroppen og miljøet. Kan dette virkelig stemme? Tror frisørsalonger også er avhengige av sterke kjemikalier for å få til en farge som sitter. Rimeligvis.
De liker ikke at kunder ber om å få se på produkter, og bare tar bilde av dem og bestiller dem billigere gjennom internett. Da føler frisøren seg lurt. Litt enig i det, men frisøren gjør vel ikke bare viktige ting på arbeidsdagene. Hvis det ikke var kø bak kunden, hindret ikke kunden frisøren i å tjene penger. Frisøren håpet selvsagt å få solgt sine dyre hårprodukter.
En frisør bør ha et hjerte for folk som sliter med å ta vare på håret sitt, og ikke se negativt på at det tar tid å gre ut floker.
Friseur kommer med sint oppfordring: "Alle gjør det, men det skal du aldri si til frisøren din"
Nå kommer frisøren med en ganske tøff oppfordring, og de fleste av oss er faktisk skyldige.
www.dagens.no
Forståelig at kundene ikke skal vri seg bakover eller oppover, under vask og klipp. Dette blir påpekt i en artikkel i Min Mote. Og forståelig at de ikke kan gjøre alle kunder lysblonde, når kundene har brunt eller svart hår.
Frisører ønsker selvsagt å tjene penger på klipp og farging, derfor liker de ikke at kunder prøver på dette selv. Og de påstår at frisørens farging er mer skånsom for kroppen og miljøet. Kan dette virkelig stemme? Tror frisørsalonger også er avhengige av sterke kjemikalier for å få til en farge som sitter. Rimeligvis.
De liker ikke at kunder ber om å få se på produkter, og bare tar bilde av dem og bestiller dem billigere gjennom internett. Da føler frisøren seg lurt. Litt enig i det, men frisøren gjør vel ikke bare viktige ting på arbeidsdagene. Hvis det ikke var kø bak kunden, hindret ikke kunden frisøren i å tjene penger. Frisøren håpet selvsagt å få solgt sine dyre hårprodukter.
En frisør bør ha et hjerte for folk som sliter med å ta vare på håret sitt, og ikke se negativt på at det tar tid å gre ut floker.